Funkcionalni neurološki poremećaji

Kad neurolog pacijentu želi objasniti da njegovi  simptomi nisu rezultat  oštećenja ili bolesti živčanog sustava,  može reći da se radi o funkcionalnom neurološkom poremećaju. Drugim riječima, netko ima poteškoće koje su vrlo slične pravim neurološkim simptomima , ali na temelju analize svih relevantnih podataka, što uključuje specijalistički pregled i potrebne pretrage, ne može se postaviti neurološka dijagnoza kojom bi se objasnile smetnje koje pacijent ima. U mnogim slučajevima dijagnoza funkcionalnog poremećaja ne postavlja se ne samo isključenjem mogućih bolesti, već se pregledom kod neurologa mogu naći i neki klinički znakovi koji su vrlo karakteristični upravo za  funkcionalne poremećaje.

Funkcionalni neurološki simptomi mogu biti vrlo različiti. Najčešće se radi o osjećaju vrtoglavice i nestabilnosti, o smetnjama različitih tipova osjeta ,te o smetnjama u  motorici tijela. Katkad  se javljaju i simptomi koji nalikuju na epileptičke napadaje. Simptomi se pojavljuju u pravilu nakon nekog stresnog događaja, koji može biti psihički ili fizički: npr. gubitak posla, bolest nekog iz obiteljskog kruga ili osobe o kojoj se radi. Međutim, u nekim slučajevima nije moguće izdvojiti situaciju koja  bi se mogla shvatiti kao povod za pojavu simptoma.

Težina simptoma vrlo je različita, pa tako i liječenje. U mnogim slučajevima simptomi se postupno spontano povlače već nakon postavljanja ispravne dijagnoze kojom se isključuju neurološke bolesti čija je prognoza znatno teža.  U slučajevima s težim simptomima koji se ne povlače spontano,  osim neurologa bit će  potrebno konzultirati i psihijatra ili specijalista iz drugog područja, ovisno o vrsti simptoma.

Dodatne informacije možete naći ovdje.