Demencija

ČESTA PITANJA:

Demencija se može definirati kao oštećenje  kognitivnih/spoznajnih sposobnosti   koje se obično razvija kroz duži vremenski period  i koje je toliko izraženo da otežava svakodnevno funkcioniranje. Demencija može biti  rezultat vrlo različitih bolesti ili oštećenja mozga, no najčešće je uzrokovana Alzheimerovom bolešću. Da bi se ustanovilo o kojem se tipu demencije radi, svakog bolesnika neurolog će pažljivo pregledati i učiniti potrebne pretrage.

Svakog bolesnika s demencijom može se prema simptomima  liječiti, ali kod većine demencija nije realno očekivati da će liječenje dovesti  i do izlječenja. Upravo zato potrebno je dijagnostiku usmjeriti na one bolesti koje dovode do demencije,  a čije liječenje može dovesti i do povlačenja demencije. Ovdje nije moguće navesti sve te bolesti , ali neke od najvažnijih su sljedeće:  nedostatak hormona štitnjače (hipotireoza), nedostatak vitamina  B12, neke kronične upalne bolesti  mozga (npr. kod AIDS), neke bolesti koje je moguće kirurški liječiti (npr. tzv. hidrocefalus s normalnim tlakom).  Ponekad simptomi depresije vrlo nalikuju na demenciju, pa se u tim slučajevima može govoriti o  „pseudoemenciji“.  Zbog navedenog, svakog bolesnika sa simptomima demencije trebao bi pregledati specijalist neurolog, ili psihijatar koji se bavi demencijama, a  koji će preporučiti koje su sve dodatne pretrage potrebne u individualnom slučaju.

Na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za Alzheimerovu bolest mogu se naći brojne vrijedne informacije o prepoznavanju, liječenju, istraživanjima, različitim vidovima olakšavanja tereta ove bolesti, te  o aktivnostima koje provodi Udruga.

Adresa naslovne stranice Udruge:   https://alzheimer.hr/